Shiro Moto
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -20%
-20% sur le Lot de 2 écrans PC GIGABYTE ...
Voir le deal
429 €

[The Plague War] Previews Unicorn

+5
Moto FranC
Gobshido
Shinjo Arada
Teutates
Moto Yoee
9 participants

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Moto Yoee Ven 7 Mai - 13:18

Je mets ici tout ce qui va nous concerner de près ou de loin (nos persos, les cartes qui sont spécifiques à la cavalerie ou à nos thèmes), par ordre d\'apparition. ^_^

Utaku Yu-Pan [Personality]
5F/4C
4HR/9GC/4PH
Unicorn Clan - Samurai - Cavalry - Battle Maiden - Daimyo - Paragon - Experienced 2 - Loyal - Unique
Your other Battle Maiden have +1F and +1PH while attacking.
Battle: Even if Yu-Pan is bowed: Straighten her. You may target and destroy an enemy Personality or Follower with 0 Force.
The years weigh heavily upon her shoulders. She has seen countless tragedies yet she remains strong of heart and resolve.

Overpowering Assault [Strategy]
0GC
Battle: Choose your performing unbowed Commander and bow his performing Follower: Destroy a target enemy card without attachments.
Nothing can stand against Rokugani honor and resolve.
1FV

The Blessed Herd [Holding]
7GC
Bow this card: Produce 6 Gold.
Battle: Bow this card: Give each of your Cavalry follower at the current battlefield +1F.
\"Their lives were spared during the War of Dark Fire, and now they will bear the Empress\' servants into battle against the forces that brought such a war to be in the first place.\" -Utaku Yu-Pan

Rising Sun Blade [Item]
+6F/+1C
8GC
Weapon
Battle:
Bow this card: Destroy a target enemy card without attachments and with 5 or lower Force.
\"Contain yourself, Shimura-san.\" Kei replied. \"The Empire relies upon us to hold the north, and bloodlust shall not sweep away our sense of duty.\"
3FV

Inugami [Personality]
4F/2C
4HR/8GC/2PH
Unicorn Clan - Nonhuman - Dog - Cavalry - Guardian - Spirit
Will not attach cards.
Reaction: After the resolution of another player\'s action that bowed, moved or destroyed one of your Human Personalities while he was at Inugami\'s battlefield: Bow a target enemy Follower or Personality without attachments.

Reckless Confrontation [Strategy]
0GC
Battle: Choose your performing Personality: Reduce the Force of each Personality and Follower in a target enemy unit by your Personality\'s Personal Honor. Gain 1 Honor for each Personality and Follower in that unit whose Force is now 0.
\"You are a man of honor and dignity, and I... I acted in haste, and shamed my family. I humbly apologize and ask your forgiveness for my actions.\"
3FV

Shinjo Ki-Chang [Personality]
4F/4C
0HR/10GC/3PH
Unicorn Clan - Samurai - Cavalry - Tactician - Commander - Experienced - Unique
Reaction:
After one of your Personalities enters play: Target him, create a 1F Cavalry Follower and attach it to him.
\"He proved he had surprising talents at this year\'s Winter Court and fights like a demon against his enemies. Most important of all, he is a true friend.\" -Moto Jin-sahn

Utaku Kana [Personality]
4F/2C
4HR/9GC/3PH
Unicorn Clan - Samurai - Cavalry - Battle Maiden
Kana has +1F while attacking for each other Battle Maiden in her army.
Battle: Give a target enemy Personality or Follower a Force penalty equal to Kana\'s Personal Honor. If the enemy card\'s Force is now zero, gain 2 Honor.
\"Kana is only at home on the battlefield.\" -Utaku Yu-Pan

Shinjo Hee-Young [Personality]
3F/2C
0HR/8GC/2PH
Unicorn Clan - Samurai - Cavalry - Scout - Loyal
Battle:
If Hee-Young is face-up in one of your Provinces: Bring her into play at the current Battlefield, igniring costs if a Recon action has targeted the current battlefield\'s province this turn.
She laughed. \"Of course I can make it through enemy lines, my lord.\"

Ide Kin [Personality]
0F/3C
0HR/6GC/3PH
Unicorn Clan - Courtier - Recruiter
Political Open:
Bow Kin: Create a 1F Cavalry Follower and attach it to your target Personality.
\"Five hundred more warriors for the fight south, my lord. You will want for nothing as long as I am in charge.\"

East Wind Riders [Follower]
2F/0C
1HR/3GC
Cavalry - Scout
This card has +1F while attached to a Unicorn Clan Personality.
Recon Limited: Target a province, or two provinces if you are a Unicorn Clan player. After each time you destroy one of those provinces by battle resolution this turn, you may put a ring from your discard pile into your hand.
3FV

The Wind Never Stops [Strategy]
0GC
Reaction: After the resolution of a Battle action you took that gave a Force penalty to an enemy Follower or Personality without Followers, choose your performing unbowed Battle Maiden at the current battlefield: Ranged Attack with strength equal to her Personal Honor which must target the enemy card.
The Utaku charged without any sign of fear. Their thunderous assault trampled their foes under their wake.
3FV

Hasty Evaluation [Strategy]
0GC
Battle: Choose your performing unbowed Cavalry Scout Personality, and bow him unless a Recon action has targeted this battlefield\'s province this turn: Move a target enemy unit home. You may target one of your Personalities and move him to the current battlefield.
The wounds of the previous two wars lie deep. The Unicorn clan and the Lion clan stand wary of each other\'s intentions.
1FV

Inexorable Defeat [Strategy]
0GC
Battle/Open: Destroy a target Terrain or Region. Lose 2 Honor.
Battle: If any enemy units are at the current battlefield, choose your performing Personality: Move him there. Straighten his unit if he moved. You scorch the earth behind him. If he moved, negate the movement of any other unit to that battlefield. Lose 2 Honor.
2FV

Karatsu [Personality]
5F/4C
2HR/7GC/2PH
Ronin - Shugenja - Cavalry - Commander - Scout - Villain
He gripped the dying ronin\'s throat, energy crackling along his arm. \"I do not care about your foolish legion,\" he whispered. \"I seek my son, Kuronada, and I will hold his heart in my hands as he dies!\"

My Life is Yours [Strategy]
0GC
Bushido Virtue
Battle:
Choose your performing unbowed Samurai: Bow a target enemy Personality with equal or lower Personal Honor. You may target and bow another enemy Personality with a base Gold Cost of 6 or less.
4FV

Deathly Aura [Strategy]
0GC
Dark Virtue
Reaction:
After engaging, if you are the attacker, choose your performing Samurai: You have the first chance to take a Battle action in this battle, which must be performed by that Samurai.
Daigotsu smiled. \"You have found the Ebon Daughter\'s stronghold? I know what we must do.\"
4FV

Proper Deference [Strategy]
0GC
Political Reaction: Before a turn ends, if the active player has gained 8 or more Honor this turn, excluding gains from battle resolution: Set his Family Honor equal to its value when the turn began. Draw a card.
Battle: Give a target Personality or Follower -4F.
\"The hand that wielded the blade was mine, but the honor of the victory was yours, my Lord.\"
1FV

Honor\'s Hope [Strategy]
0GC
Open: Choose your performing Personality: Permanently give him the ability \"Battle: Bow this Personality: Ranged Attack with strength equal to his Personal Honor. If this destroys the Ranged Attack\'s target, gain 2 Honor.\"
\"The Destroyers are powerful and numerous, but they have no honor. We will strengthen ourselves with bushido and drive them from the Empire.\" -Utaku Hana
4FV

Only Actions Speak [Strategy]
0GC
Reaction: After an action is announced: Negate all Honor gains until after the action\'s resolution. At that time, if this negated any gains, negate all Honor gains until the end of this phase and draw a card.
Battle: Choose your performing unbowed Personality: Bow a target enemy card with lower Force and with no attachments. Bow its unit if your Personality have 7 or more base Force.
2FV

Shinjo Dong-Min [Personality]
2F/3C
-HR/5GC/2PH
Unicorn Clan - Samurai - Cavalry - Commander
Reaction:
After the resolution of an action that Dong-Min performed, if he is opposed: Give a target Personality or Follower in Dong-Min\'s army +3F.
\"A true commander bolsters his troops and helps each warrior fight as a legion.\"

The Cost of Pride [Strategy]
0GC
Reaction: After a Ranged Attack targets one of your cards: Give the Ranged Attack -3 strength.
Battle: Bow or straighten a personality whose Force is different from his base Force.
"More than one samurai has allowed confidence in his abilities to turn to arrogance, leading only to death. With the trials before the Empire, how many more will perish?" -Seppun Tashime
2FV


Dernière édition par Moto Yoee le Mar 1 Juin - 13:50, édité 11 fois
Moto Yoee
Moto Yoee
Ujik-hai Raider

Messages : 368
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 40
Localisation : Plouenan (29)

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Teutates Ven 7 Mai - 14:40

Si tu pouvais mettre les textes des cartes en plus, vu que je n'ai pas accès aux liens au taff...
Teutates
Teutates
Rikugunshokan

Messages : 264
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 42
Localisation : Paris

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Shinjo Arada Ven 7 Mai - 15:54

Rien qu'avec ces trois cartes, je peux dire que c'est une bonne extension pour les licornes.

Ok, faut voir ce que les autres clans reçoivent avant de crier victoire mais rien que ça, à la vue de nos thèmes actuels, ça le fait.

Shinjo Arada
Rikugunshokan

Messages : 281
Date d'inscription : 27/10/2009

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Moto Yoee Ven 7 Mai - 16:47

Textes rajoutés dans le premier post.

Et je suis de l'avis d'Arada. Ces trois cartes sont toutes excellentes. Yu-Pan booste les BM et est de toutes façons un très bon Unique, l'action permet de jouer l'équivalent de 6 Peasant Vengeance en commander (et en plus elle peut cibler les attachements), et la tune stabilise nos sorties comme jamais. Moi content.
Moto Yoee
Moto Yoee
Ujik-hai Raider

Messages : 368
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 40
Localisation : Plouenan (29)

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Teutates Ven 7 Mai - 16:52

La thune je pense qu'il faudra la tester, après tout peu de personne joue diamond mine qui fait grosso modo pareil, mais pour elle remplace agréablement les border village.

J'espère qu'on pourra faire un commander digne de ce nom avec follows dans cette extension, j'y crois, histoire de varier les strongs un peu.
Teutates
Teutates
Rikugunshokan

Messages : 264
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 42
Localisation : Paris

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Gobshido Sam 8 Mai - 3:03

L'action est très sympa...

La thune pourra rentrer dans certains decks sans trop de problème par contre sa battle, pour la placer faut être riche...
Gobshido
Gobshido
Rikugunshokan

Messages : 270
Date d'inscription : 27/10/2009
Age : 42
Localisation : Agen

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Moto FranC Sam 8 Mai - 9:13

La production de 6 est quand même TRES intéressante. On va un peu moins s'arracher les cheveux pour stabiliser la sortie T2. Après la battle est plus pour la dernière province où on est sûr de pas sortir de persos en Dynasty Phase... Vraiment très fort!
Moto FranC
Moto FranC
Gunso

Messages : 53
Date d'inscription : 28/10/2009

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  chen Mar 11 Mai - 11:24

- la tunes est cosmique en fait, lorsque on en aura 2 ou trois sur la table, les adversaires se diront bon je viens en bataille contre le licorne, faut que j'atomise tous ses followers, puis les persos pour gagner la bataille...
certes elles sera utiles que probablement sur les 2 dernieres provinces mais c normal en cavalerie mais elle pourra peut etre aider contre les resistances de provinces à certains moments aussi...
elle permet de meilleures sorties egalement...
on est pas a l'abri de jouer un perso unique qui peut relever une tunes à un moment, ça doit exister (je sais que ça existe!lol)

sur les deux autres je suis plus mitigé..yu pan a un kill conditionnel quaned tous les uniques qui sortent ont un kill simple et fort intégré! la nouvelle paysan est très conditionnelle aussi, à présent il vallait mieux que ces cartes sortent elles renforcent les licornes et c'est tant mieux!

chen king king

chen
Seigneur de Râlage du Clan des Pleureuses

Messages : 13
Date d'inscription : 21/04/2010

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Moto Yoee Mar 11 Mai - 12:35

Je rajoute Rising Sun Blade, qui sent plutôt bon pour nous (ça permet même à Hana d'aller casser des provinces de Crab seule). Donc en jouant cette carte, on peut faire 1 perso + 2 tunes au T2 et ne pas perdre de tempo quant à l'échange de provinces. Alors oui, y'a Rout et Stolen Property dans l'environnement. Mais qui ne tente rien n'a rien!
Moto Yoee
Moto Yoee
Ujik-hai Raider

Messages : 368
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 40
Localisation : Plouenan (29)

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Moto Yoee Jeu 13 Mai - 13:31

Ajout de Inugami, notre perso nonhuman, et de Reckless Confrontation, une action qui semble destinée aux BMs.

J'aime assez le chien. Il est certes moins balaise et moins violent que d'autres persos 4F/8G qu'on a, mais incliner en Reaction, j'ai toujours trouvé ça intéressant (remember Cut Them Off, Jin-sahn ou Yong-tai exp). A voir si on lui trouvera une place. L'inconvénient majeur par rapport à l'autre clébard, c'est qu'il n'a pas 5F, et que donc il n'aide pas à casser des provinces de Crab/Spider/Mantis.
Moto Yoee
Moto Yoee
Ujik-hai Raider

Messages : 368
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 40
Localisation : Plouenan (29)

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Gobshido Jeu 13 Mai - 17:44

Le toutou est de toute beauté I love you

Comme d'hab il ne sait rien faire tout seul mais rien que pour l'illu je l'essaierais !

La blade donne enfin à Moto Kang un peu d'attachements à jouer avec sa capa Razz et en plus c'est un vrai cure dents !
Gobshido
Gobshido
Rikugunshokan

Messages : 270
Date d'inscription : 27/10/2009
Age : 42
Localisation : Agen

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Ide Nobu Ven 14 Mai - 14:51

On n'était pas censé avoir nos news aujourd'hui?
Ide Nobu
Ide Nobu
Rikugunshokan

Messages : 293
Date d'inscription : 27/10/2009
Age : 44
Localisation : Rouen (76)

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Shinjo Arada Ven 14 Mai - 15:01

Hier.

Shinjo Arada
Rikugunshokan

Messages : 281
Date d'inscription : 27/10/2009

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Moto Yoee Ven 14 Mai - 15:26

T'es certain que c'est pas aujourd'hui? Il me semblait que c'était tous les 3 jours, et comme les Scorpions ont été révélés mardi...
Moto Yoee
Moto Yoee
Ujik-hai Raider

Messages : 368
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 40
Localisation : Plouenan (29)

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Shinjo Arada Ven 14 Mai - 15:32

Y'avait marqué 14/05 sur le site qui donnait quel jour seront révélés quels clans. Et là, même aux USA, c'est le 15/05.

Shinjo Arada
Rikugunshokan

Messages : 281
Date d'inscription : 27/10/2009

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Moto Yoee Ven 14 Mai - 15:44

Euh... on est le vendredi 14 mai aujourd'hui, hein. Razz
Moto Yoee
Moto Yoee
Ujik-hai Raider

Messages : 368
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 40
Localisation : Plouenan (29)

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Shinjo Arada Ven 14 Mai - 16:41

Bon, je retourne me coucher.

Shinjo Arada
Rikugunshokan

Messages : 281
Date d'inscription : 27/10/2009

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Moto Yoee Sam 15 Mai - 3:42

Elles sont arrivées.

Shinjo Ki-Chang exp - Je ne peux pas le commenter... trop d'émotion.
Utaku Kana - Géniale dans mon optique "Obsidian Shiotome"
Shinjo Hee-Young - J'aimais bien Kadonomaro, alors la même chose potentiellement gratuite et qui marche sans présence adverse, même avec -1F j'achète!
Ide Kin - Le remplaçant idéal des Utaku Meadows dans nos decks FotW.
East Wind Riders - Excellent follower, qui se paye au Senseki, file +3F et permet potentiellement de récupérer ses anneaux (mais ça reste anecdotique à côté des 3F/3G).
The Wind Never Stops - J'adore cette carte. Utaku Plains n'est plus qu'un SH qui file +1PH. Potentiellement n'importe quelle BM peut gérer des gros thons comme Tsudo.
Hasty Evaluation - J'aime bien, un renvoi sans conditions et un mouvement, ça me semble plutôt pas mal du tout, même s'il faut incliner Rina pour ça.
Moto Yoee
Moto Yoee
Ujik-hai Raider

Messages : 368
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 40
Localisation : Plouenan (29)

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Shinjo Arada Sam 15 Mai - 10:48

Que des bonnes cartes. C'est énorme.

Shinjo Arada
Rikugunshokan

Messages : 281
Date d'inscription : 27/10/2009

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Ide Nobu Sam 15 Mai - 12:18

C'est clair, y a du bon et du varié. Dans l'esprit la carte de move représente ce qui m'a tout de suite plu dans le clan de la Licorne quand j'ai commencé à jouer (à une époque, y avait du move de partout). Ca me plait bien, c'est solide, ça combote, y a de la synergie. je ne suis pas déçu de m'être levé ce matin.
Ide Nobu
Ide Nobu
Rikugunshokan

Messages : 293
Date d'inscription : 27/10/2009
Age : 44
Localisation : Rouen (76)

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Shinjo L'apache Dim 16 Mai - 11:57

C'est moi ou le thème battle maiden va avoir une patate énorme et va pouvoir jouer quasiment naked? Avec ces persos qui ont le +1 pour chaque battle maiden facile, ça commence à faire Smile

Il manque juste le trait hero dessus et c'était énorme ^^

Shinjo L'apache
Ashigaru

Messages : 17
Date d'inscription : 26/10/2009

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Gobshido Lun 17 Mai - 22:10

Rhoo ya bon là !

Il n'y a rien à jeter, tout semble utile... voire fort Very Happy

Les petites filles commencent vraiment à devenir "casse-couilles" Razz
Gobshido
Gobshido
Rikugunshokan

Messages : 270
Date d'inscription : 27/10/2009
Age : 42
Localisation : Agen

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Moto Yoee Mer 26 Mai - 14:20

Ajout de quelques cartes, pas spécifiques au clan, mais qui pourraient se retrouver dans nos decks:

Inexorable Defeat: Le mouvement qui empêche les autres unités de venir dans la bataille et la perte d'honneur me semblent assez prohibitifs, surtout qu'on a Cavalry Tactics. Après, reste à voir si on a besoin d'un méta anti-Region/Terrain en plus.

Karatsu: Un commander/scout/shugenja/cavalry... même s'il compte comme étant boxable dans nos decks, je pense qu'on va pouvoir voir quelques idées marrantes se développer.

My Life is Yours: Une excellente carte en BM, et en plus contre les Lions on est certain d'incliner 2 persos adverses. Contre les autres clans, il faudra attendre de voir des boxables en face pour vraiment la rentabiliser.

Deathly Aura: Ca me semble aussi fort que Sneak dans nos decks, puisque pratiquement tous nos persos ont une Battle intégrée, et que nos autres grosses Battle sont performées par un perso (Kami Unleashed, Desperate Rush, JEV, etc.).
Moto Yoee
Moto Yoee
Ujik-hai Raider

Messages : 368
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 40
Localisation : Plouenan (29)

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Teutates Mer 26 Mai - 14:55

Rajoute le meta honneur quand même, suis sûr qu'on va le voir dans des decks celui-là.
Teutates
Teutates
Rikugunshokan

Messages : 264
Date d'inscription : 26/10/2009
Age : 42
Localisation : Paris

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Moto FranC Mer 26 Mai - 15:20

Moto Yoee a écrit:

Inexorable Defeat: Le mouvement qui empêche les autres unités de venir dans la bataille et la perte d'honneur me semblent assez prohibitifs, surtout qu'on a Cavalry Tactics. Après, reste à voir si on a besoin d'un méta anti-Region/Terrain en plus.


L'anti-région me semble indispensable en BM : vu ce qui se dessine, le deck serait quasiment auto-lose sur Plains of Resolution....
Moto FranC
Moto FranC
Gunso

Messages : 53
Date d'inscription : 28/10/2009

Revenir en haut Aller en bas

[The Plague War] Previews Unicorn Empty Re: [The Plague War] Previews Unicorn

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum